Αν το χρυσάφι της Ελλάδας είναι το ελαιόλαδο, τότε το πρώτο «κοσμηματοπωλείο» της Αθήνας μόλις άνοιξε στο Χαλάνδρι.
Το «November» των Πόπης Αποστολάκη, Νικόλα Παπασταματάκη, Μανούσου Αποστολάκη και Νίκου Κοκολαντωνάκη είναι ένα… καθαρόαιμο ελαιοπωλείο που λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες. Οι τέσσερις φίλοι αφενός συγκεντρώνουν και εμπορεύονται επώνυμα, βραβευμένα ελαιόλαδα από τους καλύτερους ελαιοπαραγωγούς της χώρας, αφετέρου παλεύουν και οι ίδιοι για να παράγουν το δικό τους αξιόλογο βιολογικό ελαιόλαδο από καρπούς ελαιόδεντρων της Κορωνέικης ποικιλίας, τα οποία καλλιεργούν στα κτήματά τους στον Αποκόρωνα Χανίων, στην Κρήτη. «Πολεμήσαμε και πέρυσι να βγάλουμε αγουρέλαιο, αλλά τελικά φέτος καταφέραμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δηλαδή ένα υψηλής ποιότητας πρώιμο ελαιόλαδο, με έντονη γεύση, φρουτώδες άρωμα φρέσκιας και άγουρης ελιάς, ζωηρό πράσινο χρώμα και πικρή επίγευση», εξηγεί ο Μανούσος, που βρίσκεται μονίμως στις επάλξεις, στο κατάστημα του Χαλανδρίου, για να εξηγήσει στους πελάτες αναλυτικά ότι θέλουν να μάθουν σχετικά με το ελαιόλαδο.
Συντήρηση σε θαλάμους ελεγχόμενης θερμοκρασίας
Στα ράφια τους υπάρχουν όλα τα καλά που βγάζει η ελιά. Ελαιόλαδα παρθένα, έξτρα παρθένα και premium, από τη Χαλκιδική έως την Κρήτη, και από πολλών λογιών ποικιλίες, ενώ διατίθενται και testers για όσους θέλουν να δοκιμάσουν πριν ψωνίσουν. Δεν λείπουν οι ελιές, μπαμπάτσικες Χαλκιδικής, Δολιανών με βραβείο ποιότητας από τον «Γαστρονόμο», Καλαμών, θρούμπες και άλλες, πάστες και ταπενάντ, γλυκό κουταλιού και μαρμελάδα από ελιά, ακόμα και αξεσουάρ, όπως ροΐ, σαπούνια και καλλυντικά ελαιολάδου. «Ο στόχος είναι να εμπλουτίσουν την γκάμα τους, ώστε να έχουν πλήρη εκπροσώπηση ποικιλιών και περιοχών. Όλα τα ελαιόλαδα φυλάσσονται σε ειδικό θάλαμο ελεγχόμενης θερμοκρασίας, ορατό από το κυρίως κατάστημα μέσω μιας διάφανης πόρτας. Έτσι, αν περάσετε για να αγοράσετε ελαιόλαδο, θα σας το δώσουν σε θερμοκρασία περίπου 15° C. «Μόνο αν αποκτήσουμε μια εσωτερική ταυτότητα και καλλιεργήσουμε εθνική κουλτούρα στο καλό, εμφιαλωμένο ελαιόλαδο, θα μπορέσουμε να βγούμε σωστά στο εξωτερικό, θα δημιουργήσουμε ζήτηση και θα παράγουμε καλύτερα ελαιόλαδα»